Åpen dag: Hørselshjelpemidler

For deg med etablert bruk av høreapparat og som trenger hjelp til bruk, eller hørselstekniske hjelpemidler utover høreapparat.

Fra og med onsdag 8. mai 2024 vil ergoterapeuter og tekniker med kunnskap om hørsel og hørselstekniske hjelpemidler veilede deg i bruk av eksisterende og nye hørselshjelpemidler. Vi kan også bistå deg med eventuell søknad om nye hørselshjelpemidler.

Praktisk informasjon

Tid: Onsdager kl. 09.00-12.00 (fra og med 8. mai 2024)
Sted: Scheen Hjelpemiddelhus (Olai Skulleruds veg 20)

Du kan ta med deg utstyr du allerede har, og prøve ut nye i visningsrommet vårt. Det er også en god anledning til å innlevere hjelpemidler du ikke lenger har bruk for.

Tilbudet er gratis.

Vær oppmerksom på at hvis det er første gang du oppdager at du hører dårlig, må du til fastlegen for å få time hos audiograf.

Kort bakgrunn for tilbudet

Tilbudet er i regi av ergoterapitjenesten i Skien kommune og Scheen Hjelpemiddelhus, i samarbeid med NAV Hjelpemiddelsentral.

Vi har økende mengde henvendelser fra innbyggere som allerede har høreapparat og som trenger hjelp til bruk eller andre hørselstekniske hjelpemidler. I tillegg har NAV Hjelpemiddelsentral flyttet til Larvik.

Sortimentet på våre åpne onsdager er begrenset, med utgangspunkt i de enkleste og mest vanlige hørselshjelpemidlene.

Hvis du har behov for mer avanserte hørselstekniske hjelpemidler, henvender du deg til NAV Hjelpemiddelsentral eller benytter deg av deres Åpen dag i Larvik på tirsdager kl. 12.00-15.00.

Se mer informasjon på deres nettsider her: NAV Hjelpemiddelsentral Vestfold og Telemark

Du kan også ringe Scheen Hjelpemiddelhus for å booke tid i åpningstidene våre.

• Scheen Hjelpemiddelhus Olai Skulleruds veg 20
    • Telefon: 35 58 12 20