Dag Nielsen får årets kulturpris

Nielsen får Skien kommunes kulturpris for mangeårig frivillig innsats for idretten i Skien.

Dag Nielsen sammen med ordfører Marius Roheim Aarvold og utvalgsleder Hans Edvard Askjer etter at han har fått kulturprisen.
Dag Nielsen sammen med ordfører Marius Roheim Aarvold og utvalgsleder Hans Edvard Askjer. Nielsen ble overrasket med årets kulturpris på møte i Utvalg for inkludering, frivillighet og kultur 14.desember.

For å kunne opprettholde gode aktiviteter og tilbud i mange år, er det viktig med drivkrefter som binder det hele sammen. Dag Nielsen kan vise til en lang og framstående innsats i frivillig organisasjonsliv, og har hatt stor betydning for Skiens idrettsliv. Han har og har hatt en rekke verv:

• Skien idrettsråd – vært med i 20 år og vært leder siden 2016.
  • Gulset ski - vært styremedlem.
  • IF Ørn - styreverv siden 1998 – og fortsatt engasjert (produserer snø til skianlegget).
  • IF Ørn og Borg IF fotball - vært trener.
  • Telemark Idrettskrets fra 2007, og nå i Vestfold og Telemarks Idrettskrets.
  • Vestfold og Telemark skikrets - fra 2009 og er fortsatt med.

Om prisen

Skien kommunes kulturpris ble opprettet i 1981 og er en anerkjennelse for innsats og prestasjoner innen idrett, kunst eller kultur. Prisen er på 30.000 kroner med tilhørende æresdiplom.

Skien kommunes kulturpris kan tildeles for:

• kunstneriske prestasjoner
  • idrettslige prestasjoner
  • lang og framstående innsats i det frivillige organisasjonsliv
  • ideskaping eller pådriverrolle for viktige tiltak innen kulturlivet
  • stor bredde i aktiviteter innen det utvidete kulturbegrep.