Kreativt Europa

Nylig sendte Skien kommune inn søknad til Kreativt Europa som er EUs program for de kulturelle og kreative sektorene.

Dette er første gang kommunen sender en søknad til programmet som gir norske aktører muligheter til å samarbeide internasjonalt og å nå ut til et større europeisk publikum.

Partnere fra hele Europa:

Våre seks partnerne strekker seg fra Armenia i sør til Danmark i vest og representere fagområder som for eksempel museum, bibliotek, kunstinstitusjoner og universitet.
«Vi er veldig stolte over å ha fått med oss så mange dyktige og inspirerende partnere» sier Christiane Lieungh på vegne av Sølvåren Ibsen formidlingssenter. «Vi vil lære av de beste og ønsker å søke kompetanse på tvers av fagområder og sektorer. Vi har fått med oss aktører som er av de fremste når det gjelder formidling, samskaping med barn og inkludering av nye brukergrupper. Det at vi har med Ukraina som er i krig gir en ekstra dimensjon inn i prosjektet. Dette faglige nettverket er veldig viktig i forhold til videre utviklingen av det nye Ibsenbiblioteket som skal være for alle» avslutter hun.

Les mer om partnerne her:

H. C. Andersens hus Danmark
Rosengårdsbiblioteket Sverige