Det nærmer seg!

I 2028 skal Skien, Telemark, hele regionen og nasjonen feire at det er 200 år siden Henrik Ibsen ble født i Skien.

For de fleste er 2028 uendelig langt fram, men for Skien kommune og Ibsen aktørene i byen har vi ikke mer enn tida og veien for å få realisert nye bygg og satsinger inn mot 200-års jubileet.

I slutten av juni hadde politisk ledelse og administrasjon i kommunen møte med Kultur- og likestillingsdepartementet. Vi presenterte den nylig vedtatte Ibsen 2028 strategien og orienterte om hvor langt vi har kommet i prosessen med bygg og jubileum.

Departementet ga gode tilbakemeldinger på Skiens engasjement.

M Te Med Kultur Og Likestillingsdepartementet Juni2022 W1920
Fra venstre: Øystein Baardsgaard (saksbehandler scenekunst), Bjørn Olav Tveit (saksbehandler nasjonale kulturbygg), Harald Haraldsen (leder for hovedutvalg kultur, idrett, friluftsliv og frivillighet Skien kommune), Odin Adelsten Auan Bohmann (statssekretær Kultur- og likestillingsdepartementet), Trond Ballestad (varaordfører), Guro Honningdal (kultursjef), Gunn Marit Christenson (prosjektleder Ibsen 2028).